Sep 13, 2013

Great Parents ;)

Dalam  kesibukan dunia masa kini 
Ramai yang terbuai dalam mimpi 
tanpa menghiraukan orang sekeliling teman rapat mahu pun family 
tak dinafikan semua mengejar kemewahan termasuklah diri aku 
Tapi jangan lupa tanggungjawab kita sebagai hambaNya , sebagai seorang anak , sebagai manusia .

Siapa cakap jadi manusia tiada tanggungjawab ?

Sebenarnya tujuan seseorang itu hadir mempunyai tanggungjawab dan matlamat sendiri
so jadi manusia tu biarlah manusia yang berakal :)
Kita lahir di dunia pun hanya sebagai tempat persinggahan .
Jangan terlalu taksub dengan peredaran masa. 

Aku sebenarnya nak share something , cerita betul bukan rekaan .
Semalam time dinner adalah seorang makcik datang dekat restoran tu . 
Lusuh juga pakaiannya , sambil bawa barang yang nak dijual tu . 
Mak cik nni tua jugak , Muda sikit dari tok aku je rasanya . 
Tapi masih kuat - Kurniaan Allah
Then terfikir jugak , kenapa dalam usia macam tu dia berniaga jalan sana sini . 
Aku yang muda ni pun kalau jalan sana sini penat ke membebel je 
tapi mak cik tu senyum je . cool habis . 
Then ada lah terlepas cakap dekat kakak- kakak aku , 'ehh kenapa mak cik tu berniaga kat sini , anak takde ke ? 
See , nampak tak mulut jahat aku ? Ini manusia biadap sibuk nak judge orang . 
Then owner restoran tu cakap la , mak cik tu selalu datang sini , dia selalu suka cite macam-macam .
Sebenarnya mak cik tu taknak menyusahkan anak dia , padahal owner tu cakap anak dia kaya . 
Maybe orang kaya kedekut haha 
Owner tu cakap bukan sebab tu , tapi makcik tu sendiri taknak anak dia mengaku yang dia tu anak makcik tu . Seriously aku pelik . 
Aku tanya la kenapa ? 
Owner tu cakap , sebenarnya sebelum grad anak dia ada pesan   ' sekarang sy dah nak grad so saya tak malu kan family dengan kejayaan sy , so sy harap family sy tak malukan sy ' - ayat lebih kurang la , Bagi aku ayat ni makan dalam gila . 
Seriously touching , tak payah tau kisah selanjutnya pun kalau aku ditempat makcik ni mesti terasa , 
yelah kalau dah makcik makcik muda dari tok aku je mesti lahir tahun 40 an macam tu kan . Dulu- dulu kan kuno sikit , miskin . 
Sekarang dah riak jadi macam tu lah  . 

Aku harap one day aku tak jadi macam tu , orang sekeliling pun tak jadi macam tu 
Jadikan ianya sebagai iktibar kepada semua . 
Dunia sekarang kan . 

Dear mummy and daddy : I miss you so much , May Allah bless you .
Stay pretty / Handsome love both of you <3
Al- Fatihah for my daddy 

Lots of Love 
Eleena




Thank You for reading , Do coment and follow :) ♥ Eleena Zakaria

No comments:

Post a Comment