Apr 25, 2013

Lovely Experience :)

Hi alls ,

korang semua perasan tak blog yang kita follow sekarang macam dah tak wujud
sesetengah je yang still updating their own blog . Sesetengah tu one year ago lahh
two years ago lah . and ada yang dah delete rasanya .korang semua pergi mana ? Tak kisah la entry merepek ke , saya sudi baca untuk mengisi masa lapang . hhaha itu sebabnya entry saya merepek ! kononnya terlalu banyak masa nak dihabiskan . haha Kalau dekat page facebook untuk team blogger pun dah ramai tak active . yelah maybe sibuk sangat kan , tak peru rasanya masa dibazirkan dalam dunia IT ni hhaha tak gitu ?

#Anythings please contact me :)

So , itu mukadimah je . haha

Let's start the story !
Sebenarnya aku bersyukur sangat alhamdulillah rezeki datang bersilih ganti
Memang aku seorang pelajar dan bakal seorang pelajar tapi sekarang aku dah kerja untuk cari pengalaman je , Biar jadi orang yang lebih berdikari dan bersikap professional * cehh haha
Yelah intake lambat lagi , rasa-rasanya bulan 8 kot . So biarlah sekarang kita cari duit dulu ye :)
Sebelum ni Teacher ! yes call me teacher Syazleen haha Now , I admin Assistant dekat project MRT Lembah Klang ( Sg. Buloh-Kajang)  . Tapi disebabkan dekat office ni majoriti mat salleh , I means bukan orang Malaysia , dyorang ni dari banyak negara . kau sebut je nak yang mana . So rasa teruja lah jugak kerja dekat sini diusia yang muda sweet 20 gitu haha aku dapat bergaul dengan architect , Engineer and more . Bukan nak riak tapi nak share je :) Best sebenarnya
Pergi site , check drawing , meeting haha cara best budak-budak ni haha
and you know what , when they ask my name :

A : what is your name ? 
Me : My name is Nur Syazleen and you can just call me L I N * gila aku ejakan kt dia haha
A : what ! * muka terkejut
B: Boss you know Lin Dan * sambil pegang racket kononnya bajet permain badminton la haha
A : yes ! I know , Ohh so you're  chinese girl , LING ? 
Me : Ohh no * gelak besar, I'm from  Penang , Malaysia and I'm Malay girl :) call me L I N * kuat gila aku cakap haha

#Tapi sometimes tu dia akan terpanggil jugak aku LING ! ape ke susahnya ? simple je nama aku haha

Sebelum ni aku kerja dekat Bangsar South tapi hal itu sangat membebankan jiwa
awat tak nya , tinggal dekat BTHO kerja dekat sana , dengan jem bagai
Before this , ada lah mak pesan tinggal dekat tempat orang pandai-pandai lah hidup jaga diri .
So kononnya aku ni pemandu yang berhemah , ikut peraturan ! haha
tapi kat KL ni aku rasa lain sikit , sesak hidup doh ! Bayangkan kalau jem bukan hanya memandu kurang 80km/h tapi 10km/h pun tak sampai kot haha . kadang-kadang handle break je . gila ah !
So memang senang la aku nak tweet every morning haha
Tapi apa yang paling aku takut adalah Serius aku takut kereta aku bercalar .
You know what I mean right ? argghh ! motor kereta kalau dah drive  macam pelesit tu , gua rasa  nak melayang ! hhaha Apa tak nampak ke perempuan yang drive ni , sopan lah sikit ! haha
Kalau dekat stadium boleh la nak drive , kalau atas jalan raya sorry lah skill gua belum mantap ! haha
nanti aku belajar lagi , supaya lebih berani and be gentle lah kan haha

Now alhamdulillah dapat transfer dekat jalan suarasa , btho
senang sikit 5 minit je sampai , tapi ala- ala bajet kan tak nak jalan kaki
so kita drive hahaha
One more thing , kalau kat company MMC ni gaji masuk dulu , kerja kemudian !
haha Tu yang best ! kerja pun santai :)

klah that's all
Tolong tengok kan family aku dekat Penang eh , stay pretty ya :)

# Sebelum ni selalu datang KL atas dasar bercuti , kenduri event itu ini je , tak pernah rasa hidup betul-betul kat sini . So janganlah jadi mulut longkang sangat ye . Nanti busuk ! hhaha
okay , bye ! Assalamualaikum 

p/s: aku merepek terlalu panjang , sorry ! xD
Thank You for reading , Do coment and follow :) ♥ Eleena Zakaria

No comments:

Post a Comment